Zitat von: EL am 22 Mai 2012, 01:27:56But anyway, it's so hard to change partners in love! Und das hab ich auch nicht verstanden - wie meinst du das? Inwiefern ver(?)ändern?
But anyway, it's so hard to change partners in love!
Isn't it strange? Missing feelings you will never pay back?
Someone told me "when you're loved, somehow you will love back". I think he was right.
He is almost ten years younger than I am, he's married, has two children.
It seems a little bit strangely, because I have seen him just once in my life.
Am I have to support this "platonic" love or should I stop that?
Diese beiden Sätze hier ...Zitat von: EL am 10 Dezember 2012, 22:11:09He is almost ten years younger than I am, he's married, has two children.Zitat von: EL am 10 Dezember 2012, 22:11:09It seems a little bit strangely, because I have seen him just once in my life.... sollten als Antwort auf diese Frage ...Zitat von: EL am 10 Dezember 2012, 22:11:09Am I have to support this "platonic" love or should I stop that? .... eigentlich vollkommen ausreichend sein. Meinst Du nicht auch?
Liebe ist die Kraft die, egal wie hart der Schlag war, dich niemals zu Boden gehen lässt.
My best (male) friend was in love with me for nearly 4 years. I am pretty sure he still loves me, somehow. He was always a friend for me, we tried multiple times to get closer but... welll... something in me just stops me when I is getting serious. Don't know why. Maybe don't wanna hurt his feelings? Because everything (sex, kisses, even hugs) are meaning so much more for him than for me?..... There was a time when I thought he lost his passion for me and I felt somehow left alone.Isn't it strange? Missing feelings you will never pay back? Someone told me "when you're loved, somehow you will love back". I think he was right. And you have to admit being loved flatters!Most women feel somehow insecure. Not worthy enough being loved. Being loved means safety to us.
Es ist vollkommen richtig, dass das eine Frage der moralischen Standards ist, die man hat oder eben nicht hat. Deshalb habe ich meine Antwort genau so und nicht anders formuliert: Ich finde, die Frage ist von EL dermaßen zweifelnd formuliert, dass ich den deutlichen Eindruck habe, dass hier eine Kollision mit moralischen Wertbegriffen vorprogrammiert ist......Und das mit dem Alter ist geschenkt, da bin ich völlig bei Dir - mir ging es um die Kombination Familienleben vs. virtuelle Schwärmerei. Und von nichts anderem kann man ernsthaft sprechen, wenn man sich nur einmal im Leben zu Gesicht bekommen hat.
The question if you have to or should stop that cannot be answered by anyone except yourself - ant the respective answer depends on your concept of morality....
Zitat von: EL am 10 Dezember 2012, 22:11:09It seems a little bit strangely, because I have seen him just once in my life.... sollten als Antwort auf diese Frage ...
...what is wrong about being the erotic fantasy of someone, or even being loved?
... And isn't having seen each other only once something that can fuel the desire, as we so often want what we just can not get or can not get easily? Our thoughts and fantasies are not being verified by reality too soon... Amplifying whatever happens when they finally are.
Ach, ich formuliere das mal anders:Liebe ist das, das dir genau dann passiert, wenn's dir grade überhaupt nicht in den Kram passt.
Zitat von: messie am 16 Dezember 2012, 17:49:03Ach, ich formuliere das mal anders:Liebe ist das, das dir genau dann passiert, wenn's dir grade überhaupt nicht in den Kram passt. *g* Warum sind nicht alle Dinge, die mir permanent zu passieren scheinen, wenn es mir überhaupt nicht in den Kram passt, so toll?
[Beitrag wieder weg, löste mir ein etwas arg negatives Echo aus und mißverständlich fand ich ihn auch.]