Schwarzes Hamburg

  • 29 Mai 2024, 11:33:36
  • Willkommen Gast
Bitte logg dich ein oder registriere dich.

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Erweiterte Suche  

Autor Thema: for girls only !  (Gelesen 5805 mal)

colourize

  • Gallery Admin
  • > 5000 Posts
  • *
  • Beiträge: 6921
  • Rock this Town!
Re: for girls only !
« Antwort #15 am: 14 August 2011, 12:33:40 »

ja, welche denn ?
Diese:
Zitat
INT. CLUB. NIGHT
----------------
A mass of dancing bodies fills the floor. The music is very loud.
At the side of the dance floor sit Tommy and Spud. The look rather gloomy. There is an empty seat beside each of them. Spud is drinking heavily.
Tommy turns and speaks to Spud. His lips move but nothing is audible. Spud is not ever aware that Tommy has spoken.
Tommy bellows in Spud's ear.
Tommy's words and all subsequent conversation in the dance area of the club appear as subtitles, the character's communications somewhere between speech and mime.

TOMMY

    How's it going with Gail?

SPUD

    No joy yet.

TOMMY

    How long is it?

SPUD

    Six weeks.

TOMMY

    Six weeks!

SPUD

    It's a nightmare. She told me she didn't want our relationship to start on a physical basis as that is how it would be principally defined from then on in.

TOMMY

    Where did she come up with that?

SPUD

    She read it in Cosmopolitan.

TOMMY

    Six weeks and no sex?

SPUD

    I've got balls like watermelons, I'm telling you.


INT. NIGHTCLUB, WOMEN'S TOILET. NIGHT
-------------------------------------
Gail and Lizzy are smoking and talking.

GAIL

    I read it in Cosmopolitan.

LIZZY

    It's an interesting theory.

GAIL

    Actually it's a nightmare. I've been desperate for a shag, but watching him suffer was just too much fun. You should try it with Tommy.

LIZZY

    What, and deny myself the only pleasure I get from him? Did I tell you about my birthday?

GAIL

    What happened?

LIZZY

    He forgot. Useless motherfucker.


INT. NIGHTCLUB. DANCE AREA. NIGHT
---------------------------------
Tommy and Spud seated as before. Their words are subtitled.

As they are speaking Gail and Lizzy return and sit down.

TOMMY

    Useless motherfucker, that's what she called me. I told her, I'm sorry, but theses things happen. Let's put it behind us.

SPUD

    That's fair enough.

TOMMY

    Yes, but then she finds out I've bought a ticket for Iggy Pop the same night.

SPUD

    Went ballistic?

TOMMY

    Big time. Absolutely fucking radge. 'It's me or Iggy Pop, time to decide.'

SPUD

    So what's it going to be?

TOMMY

    Well, I've paid for the ticket.

GAIL AND LIZZY

    What are you two talking about?

TOMMY AND SPUID

    Football. What were you talking about?

GAIL and LIZZY

    Shopping
Gespeichert

colourize

  • Gallery Admin
  • > 5000 Posts
  • *
  • Beiträge: 6921
  • Rock this Town!
Re: for girls only !
« Antwort #16 am: 14 August 2011, 12:40:02 »

Also wenn schon untere Schublade, dann aber bitte auch richtig.^^ Wenn ich mal gaaaanz viel Zeit über habe, werde ich mich übrigens auch noch mit den folgenden Themen beschäftigen: Ob Neger wirklich die dickeren Schwänze haben, ob man als truer Grufti Jeans tragen und bunte Kissen haben darf, ob es auf dem Land oder in der Stadt die blöderen "Vollspacken" gibt, ob man an Astrologie/Gott/Spaghettimonster glauben darf, ohne an den Weihnachtsmann/Osterhasen/Klapperstorch glauben zu müssen, ob Blonde wirklich dümmer sind als Brünette, ob Frauen oder Männer die besseren Autofahrer sind, ob alle Pfaffen Kinder belästigen, ob Schwule die besseren Friseure/Designer/Einrichter sind, ob Hartz-IV-Empfänger oder Bankster die fieseren Sozialschmarotzer sind und ob gekaufte oder selbst gekochte Nudeln besser schmecken... ;)
Bei den meisten Themen hab ich keine Ahnung, aber wenn es um Käsespätzle geht, mache ich grundsätzlich die Spätzle selbst, weil ich finde dass dies viel besser schmeckt. Bei allen übrigen Nudelgerichten reicht es m.E. im allgemeinen aus, nicht die billigsten Nudeln zu kaufen, sondern ein wenig teurere. Ich empfehle da einen Einkauf bei Andronaco, ein wirklich ganz hervorragender Laden.

Moment mal, ist das jetzt der "for girls only, aber Männer dürfen hier auch mitreden"-Thread und der andere der "echte" for-girls-only, oder wie oder was?  8)
You've got it.
Gespeichert

Multivac

  • Gast
Re: for girls only !
« Antwort #17 am: 14 August 2011, 12:43:52 »

Zitat von: colourize
INT. CLUB. NIGHT
...
lol erinner mich zwar nicht an die szene, stell ich mir aber lustig vor :-D
Gespeichert

Multivac

  • Gast
Re: for girls only !
« Antwort #18 am: 14 August 2011, 12:45:18 »

Moment mal, ist das jetzt der "for girls only, aber Männer dürfen hier auch mitreden"-Thread und der andere der "echte" for-girls-only, oder wie oder was?  8)
You've got it.
colourize ist schuld an dem threaddurcheinander >:(
Gespeichert

banquo

  • > 2500 Posts
  • ****
  • Beiträge: 2581
  • utterly amoral in the service of his own curiosity
Re: for girls only !
« Antwort #19 am: 14 August 2011, 15:56:47 »

ja, welche denn ?
Diese:
Zitat
INT. CLUB. NIGHT
----------------
A mass of dancing bodies fills the floor. The music is very loud.
At the side of the dance floor sit Tommy and Spud. The look rather gloomy. There is an empty seat beside each of them. Spud is drinking heavily.
Tommy turns and speaks to Spud. His lips move but nothing is audible. Spud is not ever aware that Tommy has spoken.
Tommy bellows in Spud's ear.
Tommy's words and all subsequent conversation in the dance area of the club appear as subtitles, the character's communications somewhere between speech and mime.

TOMMY

    How's it going with Gail?

SPUD

    No joy yet.

TOMMY

    How long is it?

SPUD

    Six weeks.

TOMMY

    Six weeks!

SPUD

    It's a nightmare. She told me she didn't want our relationship to start on a physical basis as that is how it would be principally defined from then on in.

TOMMY

    Where did she come up with that?

SPUD

    She read it in Cosmopolitan.

TOMMY

    Six weeks and no sex?

SPUD

    I've got balls like watermelons, I'm telling you.


INT. NIGHTCLUB, WOMEN'S TOILET. NIGHT
-------------------------------------
Gail and Lizzy are smoking and talking.

GAIL

    I read it in Cosmopolitan.

LIZZY

    It's an interesting theory.

GAIL

    Actually it's a nightmare. I've been desperate for a shag, but watching him suffer was just too much fun. You should try it with Tommy.

LIZZY

    What, and deny myself the only pleasure I get from him? Did I tell you about my birthday?

GAIL

    What happened?

LIZZY

    He forgot. Useless motherfucker.


INT. NIGHTCLUB. DANCE AREA. NIGHT
---------------------------------
Tommy and Spud seated as before. Their words are subtitled.

As they are speaking Gail and Lizzy return and sit down.

TOMMY

    Useless motherfucker, that's what she called me. I told her, I'm sorry, but theses things happen. Let's put it behind us.

SPUD

    That's fair enough.

TOMMY

    Yes, but then she finds out I've bought a ticket for Iggy Pop the same night.

SPUD

    Went ballistic?

TOMMY

    Big time. Absolutely fucking radge. 'It's me or Iggy Pop, time to decide.'

SPUD

    So what's it going to be?

TOMMY

    Well, I've paid for the ticket.

GAIL AND LIZZY

    What are you two talking about?

TOMMY AND SPUID

    Football. What were you talking about?

GAIL and LIZZY

    Shopping

\o/
Auch großartig umgesetzt in dem Film. *find*
Gespeichert
"Ile call vpon you straight: abide within,
It is concluded: Banquo, thy Soules flight,
If it finde Heauen, must finde it out to Night."

nightnurse

  • > 5000 Posts
  • *****
  • Beiträge: 8905
  • *haut*
Re: for girls only !
« Antwort #20 am: 14 August 2011, 16:03:44 »

\o/ Trainspotting ins Englische übersetzt  ;D
Gespeichert
misery. complaint. self-pity. injustice.

Julya

  • Gast
Re: for girls only !
« Antwort #21 am: 16 August 2011, 00:57:33 »

beim spazierengehen mit ner freundin heute kamen wir zu der diskussion, ob denn nun akademiker oder bauarbeiter/handwerker die besseren freunde/partner/liebhaber sind. die frage stell ich jetzt mal so für die werten weiblichen mitglieder dieses forums in den raum.  :)

Ich habe zwar den Rest des Thread nicht wirklich verstanden ;), aber ich versuche mal, etwas halbwegs Konstruktives beizutragen.


Ich habe Fachabi, habe studiert, wenn auch ohne Abschluss und wünsche mir von einem potentiellen Partner ein Bildungsniveau auf "Augenhöhe".
Für meinen beruflichen Werdegang habe ich während meines Studiums beschlossen, daß ich etwas 'Handfestes' brauche, um glücklich zu werden. Also habe ich eine klassische handwerkliche Ausbildung gemacht, für die man letzten Endes "nur" einen Hauptschulabschluss gebraucht hätte.
Ob ich jemanden intelligent finde, ist auch immer sehr individuell und hat nicht zwingend was damit zu tun, ob jemand Abi hat oder nicht.

Bisher habe ich immer ganz gute Erfahrungen mit Leuten gemacht (und damit meine ich jetzt nicht unbedingt potentielle Partner, sondern auch Freundinnen und Freunde), die schon eher einen höheren Bildungsstand, aber gleichzeitig die "Bodenhaftung" nicht verloren haben. Und das habe ich öfter bei Leuten gefunden, die z.B. erst eine Lehre gemacht und dann ihr Abi nachgeholt oder nach der ersten Ausbildung noch studiert haben.

Um zur ursprünglichen Frage zurück zu kommen. Ich könnte mir durchaus eine Beziehung mit einem "einfachen" Handwerker vorstellen, wenn er offen, empathisch, weltinteressiert und lebensklug ist. Und ich könnte mir ebenfalls eine Beziehung mit einem Akademiker vorstellen, wenn er den Blick für die kleinen Dinge hat, ebenfalls empathisch ist und geerdet bleibt, egal was ihm durch Geld oder andere Dinge für Möglichkeiten geboten sein mögen.

Gespeichert